woensdag 1 september 2010

Hoe ziet philips zichzelf

Kernwoorden: Gezondheidszorg, verlichting, life-style, innovatie, customer-care, duurzaamheid


Royal Philips Electronics

Breitner
Koninklijke Philips Electronics N.V. is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”.

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en wereldwijd werken er ongeveer 116.000 mensen verdeeld over ruim zestig landen bij Philips. Met een omzet van 23 miljard euro in 2009 is Philips marktleider op het gebied van cardiologische zorg, spoedeisende zorg en gezondheidszorg in en om het huis, zuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe licht applicaties, en ook lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn met sterk leidende posities in Flat TV, scheerapparaten, draagbaar entertainment en mondverzorging.

Wereldwijd aanwezig

Philips is wereldwijd leider op het gebied van gezondheidszorg, verlichting en lifestyle:
• Wij zijn het grootste bedrijf ter wereld op het gebied van gezondheidszorg in en om het huis en nummer één in patiëntmonitor systemen, automatische externe defibrillatoren, echocardiografie en röntgenapparatuur voor hart- en vaatziekten.
• Wij zijn nummer een in lampen in Europa, Latijns-Amerika en Azië/Oceanië en nummer twee in Noord-Amerika; in autoverlichting zijn we leidend in Europa, Latijns-Amerika, Japan en Azië/Oceanië.
• Wij zijn wereldwijd nummer één op het gebied van elektrische scheerapparaten en verzorging voor mannen.
• Philips is een van de leidende aanbieders van Flat TV’s ter wereld

Bedrijfsonderdelen

Company_profile_healthcare_90x90.jpg
Philips HealthcarePhilips maakt de gezondheidszorg eenvoudiger door zich te richten op mensen die zorg nodig hebben en de mensen die de zorg verlenen. Door menselijke inzichten en klinische expertise te combineren wil Philips de gezondheid van patiënten helpen verbeteren en tegelijkertijd de druk op het zorgstelsel verlagen. Geavanceerde oplossingen voor zorgverleners en consumenten, thuis en in het ziekenhuis, vormen een essentieel onderdeel van onze medische portefeuille. Philips Healthcare heeft wereldwijd circa 35.000 mensen in dienst.
Company_profile_lighting_90x90.jpg
Philips Lighting
Als nummer een in de wereld op het gebeid van verlichtingwereldleider op het gebied van verlichting is Philips de belangrijkste initiator voor het overschakelen naar energiezuinige oplossingen. Omdat verlichting wereldwijd 19 procent van alle elektriciteit verbruikt, zullen energiebesparende oplossingen het energieverbruik aanzienlijk verlagen en dat leidt weer tot een daling van de uitstoot van schadelijke CO2-gassen. Philips biedt geavanceerde energiebesparende oplossingen voor alle soorten verlichting: straatverlichting, op kantoor, in de industrie, in de horeca en thuis. Philips is ook toonaangevend in het vormgeven van de toekomst met nieuwe verlichtingstoepassingen en -technologieën zoals de LED-technologie. Die is niet alleen zuinig, maar biedt ook nieuwe designmogelijkheden en oneindig veel nieuwe verlichtingsoplossingen die eerder onmogelijk werden geacht. Philips Lighting heeft wereldwijd circa 59.000 mensen in dienst.
Company_profile_CL_90x90.jpg
Philips Consumer LifestyleAan de hand van ons motto ‘sense and simplicity’ en ons inzicht in de wensen van de consument biedt Philips Consumer Lifestyle rijke, nieuwe consumentenervaringen die aansluiten op de wensen van consumenten voor ontspanning en het verbeteren van hun welbevinden. Verder komt Philips consumenten ook tegemoet op het gebied van welzijn en welbehagen door het introduceren van producten die voorzien in allerlei behoeften op het gebied van lichamelijke en uiterlijke verzorging. Philips Consumer Lifestyle heeft wereldwijd circa 20.000 mensen in dienst.

Innovatie

Company_profile_innovation_90x90.jpg
60.000 geregistreerde patenten illustreren de innovatieve aard van het bedrijf. Philips bezit momenteel ongeveer 29.000 gedeponeerde handelsmerken, 43.000 ontwerprechten en 2000 domeinnamen.

Philips hanteert een ‘open innovatiestrategie’, waarbij wordt samengewerkt met partnerbedrijven en onderzoekers met als doel meer innovaties te ontwikkelen en deze sneller op de markt te brengen.

In 2007 heeft Philips 1,6 miljard euro geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling.

Philips wordt internationaal gezien als wereldleider op het gebied van design. Daarvoor ontvangt het bedrijf ieder jaar weer diverse internationale prijzen. Bijvoorbeeld:
• De iF wedstrijd voor productdesign van 2008: 27 designprijzen in zes categorieën
• In 2007: meer dan 38 designprijzen van diverse organisaties, zoals een ‘best of the best award’ van Red Dot Design en een vermelding in de lijst ‘beste uitvindingen van het jaar’ in Time Magazine voor het project SKIN probe.

Duurzaamheid

Sustainability
Duurzaamheid staat bij Philips centraal. Philips is eraan toegewijd om zijn ecologische voetafdruk in alle bedrijfsaspecten te reduceren: in de producten, tijdens de fabricage, bij de inkoop, en ook in de gemeenschappen waarin het bedrijf actief is en in de werkprocessen van zijn medewerkers.

Alle producten van Philips doorlopen een EcoDesign-proces, waarin de gevolgen voor het milieu worden uitgedrukt op basis van energieverbruik, schadelijke stoffen, terugname en recycling, gewicht en levensduur. De procedures van Philips op milieugebied worden jaarlijks door een onafhankelijke partij gecontroleerd en in het jaarlijkse duurzaamheidsverslag gerapporteerd.

Philips streeft ernaar uitdagingen op het gebied van de gezondheidszorg wereldwijd aan te pakken door betere gezondheidszorg te leveren tegen lagere kosten, ook in opkomende markten zoals China en India.
Philips neemt daarnaast een vooraanstaande positie in bij educatieve programma’s, waarin belanghebbenden getoond worden dat energiebesparende oplossingen eenvoudig implementeerbaar en economisch interessant zijn voor nationale en lokale overheden, bedrijven, scholen en particulieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten