Met de Vision 2010-strategie streven wij naar verdere groei door van Philips het leidende op het gebied van gezondheidszorg en welzijn te maken. Vision 2010 positioneert Philips verder als een marktgestuurd bedrijf waarin de mens centraal staat, met een strategie en een structuur die een afspiegeling zijn van de behoeften van onze klanten, terwijl de waarde voor de aandeelhouders ook wordt vergroot. Dit wordt bereikt door aangescherpte strategieën in de drie belangrijkste bedrijfsonderdelen: Healthcare, Lighting en Consumer Lifestyle.
Op basis van Vision 2010 streeft Philips naar een groei van minimaal 6% gemiddeld per jaar voor de periode 2008-2010 en een verhoging van de winstmarge tot een EBITA-doel van 10-11% in 2010. Dat betekent dat onze EBITA per aandeel in 2010 naar verwachting zal zijn verdubbeld ten opzichte van het beginpunt in 2007.
"Met Vision 2010 plaatsen wij mensen centraal, met gezondheid en welzijn als hoofdthema's. Daarbij brengen wij onze missie in praktijk: de kwaliteit van het bestaan verbeteren door middel van zinvolle innovaties." - Gerard Kleisterlee, President en CEO van Royal Philips Electronics
Onze manier van werken:
2. We investeren in een sterk merk en houden ons consequent aan onze belofte van ‘sense and simplicity’, in onze acties, producten en diensten
3. We zorgen voor innovatie door te investeren in het allerbeste op het gebied van technologie, design, leveranciersnetwerken en inzicht in de wensen van eindgebruikers
4. We ontwikkelen de leidinggevende eigenschappen, talenten en betrokkenheid van onze medewerkers en richten ons naar hoge kwaliteitscriteria
5. We investeren in sterke groei, winstgevende activiteiten en opkomende afzetgebieden om leidende marktposities te verwerven
6. We zetten ons in voor duurzaamheid en willen ons onderscheiden op het gebied van efficiënt energiegebruik
7. We voeren operationele prestaties en kwaliteit op tot topniveau om de bovengenoemde strategische investeringen in onze activiteiten mogelijk te maken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten